ookamiotaku

Alla inlägg under april 2015

Av Linn Ookami ~ - 18 april 2015 22:27

Just det!
NATSUME YUUJINCHOU

HAR

EN

KITSUNE

<3

 

   

Han fick mig dock, trodde han var en tjej först XD (men i Idol Pretender såg man igenom varenda en e_e)

Heh *^ ^7

    / Linn d^ ^b

Av Linn Ookami ~ - 18 april 2015 20:22

Tiden bara flyger förbi ._.

Jag bestämde mig dock att slänga in ett inlägg nu (troligtvis för att jag är helt hyper och är i yaoi-mode...)

Så nu kommer en liten update med vad jag har gjort och sånt :D


1. Läste ut Pandora Hearts, så mycket feels TT^TT

 

 


Läste också klart 'Idol Pretender'. Det var så himla mycket gender-bender och crossdressing så jag vet inte vad som var gay och inte XD

 


2. Fick tillbaka mitt 2DS idag, det hade varit klart jättelänge men de hade inte hört av sig som de skulle '- -

Lånade dock brorsans 3DS och tränade lite pokémon till LVL 100, min Noivern Jack till exempel ^ ^

 


3. Har spelat ganska mycket WoW...

 

(Bilden är en väldigt gammal screenshot på Ca-chan (fick inte ha "-" i namnet :c), ett av mina många djur <3), best name ever XD


4. Slapp skolan denna vecka pga feber. Man är ju glad över att man får vara hemma men man missar ju en massa saker :/

 


5. Jag har lyssnat mycket på Hollywood Undead på senaste tiden. 'Believe' var den första av deras låtar jag hörde :3 (och så var det nightcore så klart XD)


6. Jag var till ett sjukhus i onsdags (trots att jag hade feber ._. , men det tog 2 timmar att åka dit så vi ville inte ställa in det).

Vi fick veta att ett utav mina käkben är för kort eller nåt sånt som i sin tur gör att nåt i nacken blir för kort vilket kan vara anledningen till min huvudvärk :/
Doktorn var jättesnäll :'D. Jag ska dit igen i Maj men då ska det dock vara några där som utbildar sig och se på XD

 

(Visste seriöst inte vad jag skulle ta för bild till den punkten XD)

 

7. Uhm... Har suttit ganska mycket på quotev.com cx

 


8. DEN 14:e APRIL VAR DET EXAKT 2 ÅR SEDAN JAG LÄSTE FÖRSTA KAPITLET SHAMAN KING :')

 


Feels ~ ^^

 

9. Jag sorterade alla mina bilder på datorn... Det var några tusen... ._.' Men nu är det finstädat ^-^  (det är bara bild på manga och anime-mappen dock cx)

Sen så finns ju tumblr också vilket leder till fler osorterade bilder... 

 


10. Jag har tittat på anime, vad annars? X3

Det har kommit en del nya animeserier som är veckans hödjpunkter XD

Så nu kommer det lite bilder och GIFs och sånt :D

Serier som jag ser / har sett är:


Owari no Seraph

 


DanMachi 

 


Yamada-kun and the Seven Witches

 


Arslan Senki (endingen är kärlek *-* <3)

 


Säsong 2 av Oregairu

DEN SÖTA SAKEN
ÄR TILLBAKA
MED VÅR ÄLSKADE HUVUDKARAKTÄR
 

Ahem! Kanske shippar dem... ^///^


Denpa Kyoushi

 


Mikagura Gakuen Kumikyoku

 

OCH DEN HAR EN

GRÖNHÅRIG
GULLIG

GREJ

 

(Jag är ganska flum av mig ikväll... ._.')


Shokugeki no Souma

 


Har snart sett klart på säsong 1 av Magi

     


Det ni nu kommer se

is love

is life

Denna serie fick mig att sitta uppe hela natten (på lovet alltså XD) och hela dagen efter.

Den gav en så mycket feels att man bara ville hoppa in i den krama om allt och alla (speciellt huvudkaraktären).

Den klättrade genast upp till plats 1 på min favorit-anime-lista \*-*/

Jag trodde dock aldrig att en shoujo-anime skulle ta plats 1 XD (tittar nästan bara på shounen och seinen).

Om ni inte har sett Natsume Yuujinchou ('Natsume's Book of Friends' på engelska) så tycker jag att ni borde göra det *-*

     

Att köpa alla mangaböckerna blir prioritering 1 när jag har samlat ihop pengar till det *-*

Jag kan inte beskriva kärleken till denna anime med ord <3

Jag trodde inte heller att jag skulle hitta nåt yaoipar att shippa heller men halvvägs genom säsong 4... BAM! Då hände det! Jag hade haft så fel XD

       

Sen så finns det ju Natsume's backstory också som tar tag i hjärtat och vrider om det TT~TT

JUST
PURE
LOVE

<3

Nej, nu ska fortsätta fangirla innan jag lägger mig X'3

 

:3 <3

     / Linn d^ ^b


Sök i bloggen

Presentation


Hellu! Jag är en 16-årig tjej som har ett stort intresse för manga, anime och filmredigering, därför är det vad Du kommer att hitta här!
Om Du vill se något här så var inte blyg och kommentera bara!
Stanna gärna här eller återkom gärna någon annan gång

Fråga mig

2 besvarade frågor

Länkar

Omröstning

Då jag var yngre brukade jag omedvetet titta på anime. Jag undrar om någon brukade se på någon/några av de animeserier som jag brukade se på? C:
 Digimon
 Pokémon
 Dinosaur King
 Beyblade
 Bakugan
 Yu-Gi-Oh
 Annan

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Anime & Manga :3

                                     Lite IB på slutet har ingen dött av X3    


Ovido - Quiz & Flashcards