ookamiotaku

Alla inlägg den 2 augusti 2015

Av Linn Ookami ~ - 2 augusti 2015 21:51

April? Var det verkligen i April jag senast bloggade? o.o*

*Harkel* Hur som helst, hej! ^.^/ Det var ett tag sedean jag skrev något här *^^7

Så, efter att ha spenderat någon timme eller två med att städa här på bloggen (fixat stavfel och sånt som jag inte märkt tidigare) så har jag nu börjat skriva ett nytt inlägg :D

Lite olika grejer har hänt sedan April :3

 

1. Det första jag måste säga är: JAG HAR ÄNTLIGEN COMPLETE:AT POKÉDEXEN :'D

Efter typ 400 timmars spelande har jag ägt VARENDA LITEN POKÉMON, ALLA 720

 

2. Jag halvt bor på Tumblr också ._. XD

 

3. Jag slutade 9:an och är väldigt nervös inför skolstarten då jag börjar i en helt ny skola *^^7

Jag har sett listan på min klass och jag vet bara en person som jag kommer gå med ._. (Vi gick i samma klass när vi var yngre så c: ), så det hjälpter ju inte.

 

4. Jag har badat en hel del men inte lika mycket som jag skulle vilja för allt regn :'C


5. Jag har fått över 300 prenumerater (tror man stavar så) på YouTube och jag fattar inte vart alla kommer ifrån eller varför de skulle vilja klicka på den röda knappen *O.o


6. Jag fick mamma att läsa första Natsume Yuujinchou boken :3, hon gillade den inte dock och förklarade den som:

"En pojke som springer runt och jagar andar." TT~TT


7. Sen så har sett på anime och läst manga så klart så här kommer en liten lista :3 :


Anime: 


1. Boku wa Tomodachi ga Sukunai ("I don't have many friends")

 

Jag gillar vanligtvis inte harem/eechi anime men den här var faktiskt väldigt bra :)


2. Shinsekai Yori ("From The New World")

  


3. The Garden of Words (film)

 

Animationen. är. sjukt. underbar! *-*


4. K + filmen "Missing Kings"

 



5. Hotarubi no Mori e (en film baserad på en manga one-shot gjord av samma person som tecknar Natsume Yuujinchou <3)

 


5. Orenchi no Furo Jijou

 


6. Amatsuki

 

Konceptet var ganska coolt men, meeeh, den var inte så bra cx



7. I Like What I Like, So There!

 

Var inte heller så bra om jag ska vara ärlig *^^7 (diggar openingen dock cx)



8. Hoshizora e Kakaru Hashi

 

Gillade inte alls denna serie, den enda anledningen till att jag tittade klart på hela var för att jag gillade naturen där serien utspelade sig :/ (tog en hel del screenshots XD)


9. AnoHana + filmen

 

Herre gud, tårarna X'D


10. Himegoto

 


11. Hourou Musuko

 

Hourou Musuko har ett VÄLDIGT intressant koncept :3


12. Tales of Zestiria: Doushi no Yoake

 

En "en episod" grej baserad på ett spel :3


13. Tsuritama

 

Vem hade kunnat trott att en anime om fiske och aliens kunde vara så sjukt bra? XD Älskade den, så den tog plats 3 på min favvoanime lista <3


14. Danganronpa

 

Älskade den så jag började spela första spelet (som serien är baserad på) för jag vill verkligen veta vad som händer efter animseriens slut XD


15. Nerawareta Gakuen (film)

 

Underbar animation *-*


16. Inari, Konkon, Koi, Iroha

 


17. Kokoro Connect

 

The feels i den här asså TT~TT


Manga (Har varit väldigt lat när det gäller manga faktiskt...) :


18. Natsume Yuujinchou

 


19. Owari no Seraph

 

Har bara läst 13 kapitel än så länge dock c:


20. Seishun Kouryakuhon

 


21. Sennen Meikyuu no Nana Ouji

 

Det finns bara fem kapitel ute än så länge dock.


22. Umibe no Etranger

 

ÖVERSÄTT. SNABBARE. SNÄLLA? <3


Mjaaa, det var en lista på vad jag har gjort sedan senaste gången jag bloggade ^^

Om jag får lust imorron så ska jag göra en lista på vilka serier från sommaren jag tittar på :D

Så, hejdå ^-^/

 

     / Linn d^ ^b

Tidigare månad - Senare månad

Sök i bloggen

Presentation


Hellu! Jag är en 16-årig tjej som har ett stort intresse för manga, anime och filmredigering, därför är det vad Du kommer att hitta här!
Om Du vill se något här så var inte blyg och kommentera bara!
Stanna gärna här eller återkom gärna någon annan gång

Fråga mig

2 besvarade frågor

Länkar

Omröstning

Då jag var yngre brukade jag omedvetet titta på anime. Jag undrar om någon brukade se på någon/några av de animeserier som jag brukade se på? C:
 Digimon
 Pokémon
 Dinosaur King
 Beyblade
 Bakugan
 Yu-Gi-Oh
 Annan

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015
>>>

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Anime & Manga :3

                                     Lite IB på slutet har ingen dött av X3    


Ovido - Quiz & Flashcards