ookamiotaku

Direktlänk till inlägg 20 december 2014

Devil Survivor 2 - The animation (Review)

Av Linn Ookami ~ - 20 december 2014 19:20

Förra helgen såg jag på en anime som heter "Devil Survivor 2 - The Animation" :D.

 

Serien är baserad på på ett spel till Nintendo DS och kom ut 2013, den är 13 episoder lång.

Såhär säger Wikipedia om serien:

 

"After writing high school mock exams on Sunday afternoon, Hibiki Kuze and Daichi Shijima register themselves for the popular Nicaea video website which claims to predict the death of a friend. The website soon turns out to be much more than meets the eye when it predicts their deaths before they are killed in a train accident at the Shibuya Subway Station. However Hibiki, Daichi and classmate Io Nitta accept Nicaea's offer for a second chance at life and a Demon Summoning App is forcefully downloaded onto their phones and inadvertently allows them to summon demons which protect them from carnivorous monsters in the wrecked station."


Hibiki's, Daichi's och Io's uppdrag blir senare att överleva i en vecka och slåss mot demonliknande varelser med deras egna demoner. Om de misslyckas kommer världen att ätas upp av intet...

Så, om de överlever eller inte får ni veta om ni tittar på serien c:

 

Personlig åsikt: Efter att ha tittat klart på serien så tyckte jag att den var ganska bra, den kunde ha varit bättre. Men efter några dagars tänkande så hade serien sjunkit in och den var faktiskt inte så dum, jag kommer troligtvis att titta om på den :3

Serien är ganska unik också, tycker jag i alla fall. Huvudpersonen Hibiki vill egentligen inte göra det han gör eller ha de krafter som han har och tvungas under seriens gång att vara någon han inte vill vara medans hans barndomskompis Daichi klagar på att hans demoner är för svaga och vill ha starkare så han också kan slåss och hjälpa folk. Och Io... hon är typ bara där och slåss ._.

Serien är ganska djup också vilket är visat då man får se hur alla karaktärerna ser på saker och ting ur olika synpunkter.

Devil Survivor är en väldigt tragisk och negativ anime med mörka omgivningar, folk dör konstant och man är väldigt glad att man inte är huvudkaraktären.

Ni förstår nog att den är väldigt seriös XD.

Början var väldigt bra, man förstod genast att Hibiki och Daichi var väldigt bra kompisar på sättet de betedde sig mot varandra, haha X3.

Serien förvirrar en väldigt mycket och man kan inte lita på någon av karaktärerna.

Animationen är fantastisk och det är svårt att ogilla karaktärerna (utom Io det vill säga... ._. :c) :)

Man inser också hur lätt ens val kan påverka de runt omkring sig.

Jag bara älskar openingen! <3 Den är sjukt bra, tycker jag i alla fall ^ ^. Endingen är också väldigt bra c:

Temat på låtarna passar verkligen till serien och "Let's Survive"-texten efter openingen har något magiskt i sig cx


 

Jag. Dog. Den scenen var för mycket för mitt yaoihjärta, det kunde inte ta hand om alla feels ~ T-T. Älskar Hibiki's jacka btw :D

     

Älskvärd GIF XD, komiskt nog så hittades den på Tumblr...

 

Bitch please, Hibiki's too fab for you ~

Asså, skrattar varje gång jag ser den GIF:en XD

Hur som helst, Devil Survivor 2 - The Animation rekomenderas verkligen :D (om man klarar av deprimerande saker det vill säga).

Jag var dock väldigt lat då jag gjorde denna AMV, jag klippte ut klipp och addade mjuka övergångar och lade sedan dit en låt... ._.


Nästa review kommer troligtvis upp imorron så ni får hålla ögonen öppna då! :D

Den kommer handla om glädje, regnbågar och kakor :D <3, nej, inte direkt... ._. Tokyo Ghoul är ingen glad anime den heller...

    / Linn d^ ^b


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn Ookami ~ - 3 augusti 2015 18:40

Hej! ^-^/ Jag skrev igår att jag skulle göra en liten lista på vilka animeserier jag tittar på från nu i sommar c: Mina personliga favoriter är längst ner (för mina feels kommer annars ta över övre halvan av detta inlägg), men först så måste jag ...

Av Linn Ookami ~ - 2 augusti 2015 21:51

April? Var det verkligen i April jag senast bloggade? o.o* *Harkel* Hur som helst, hej! ^.^/ Det var ett tag sedean jag skrev något här *^^7 Så, efter att ha spenderat någon timme eller två med att städa här på bloggen (fixat stavfel och sånt som...

Av Linn Ookami ~ - 18 april 2015 22:27

Just det!NATSUME YUUJINCHOU HAR EN KITSUNE <3       Han fick mig dock, trodde han var en tjej först XD (men i Idol Pretender såg man igenom varenda en e_e) Heh *^ ^7     / Linn d^ ^b ...

Av Linn Ookami ~ - 18 april 2015 20:22

Tiden bara flyger förbi ._. Jag bestämde mig dock att slänga in ett inlägg nu (troligtvis för att jag är helt hyper och är i yaoi-mode...) Så nu kommer en liten update med vad jag har gjort och sånt :D   1. Läste ut Pandora Hearts, så mycket ...

Av Linn Ookami ~ - 7 mars 2015 21:10

1 månad. 1 MÅNAD. Det har liksom inte blivit av med något bloggande mestadels för att jag inte har haft något att skriva :/ Hur som helst, under min månad utan bloggande har jag: 1. Tittat på Haikyuu!! Älskade serien och längtar som bara den ti...

Sök i bloggen

Presentation


Hellu! Jag är en 16-årig tjej som har ett stort intresse för manga, anime och filmredigering, därför är det vad Du kommer att hitta här!
Om Du vill se något här så var inte blyg och kommentera bara!
Stanna gärna här eller återkom gärna någon annan gång

Fråga mig

2 besvarade frågor

Länkar

Omröstning

Då jag var yngre brukade jag omedvetet titta på anime. Jag undrar om någon brukade se på någon/några av de animeserier som jag brukade se på? C:
 Digimon
 Pokémon
 Dinosaur King
 Beyblade
 Bakugan
 Yu-Gi-Oh
 Annan

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Anime & Manga :3

                                     Lite IB på slutet har ingen dött av X3    


Ovido - Quiz & Flashcards