ookamiotaku

Direktlänk till inlägg 11 januari 2015

Un-Go (Review)

Av Linn Ookami ~ - 11 januari 2015 13:00

Ahem! Hej \^ ^

Jag har sett på en anime som heter Un-Go.

Serien är animerad av Bones från år 2011 och är 11 episoder lång :)

Det finns också en film om hur Shinjuurou och Inga (huvudkaraktärerna) träffades på ungefär 50 minuter (:

Så här säger Wikipedia om serien:


"Un-Go is set in a war-torn Tokyo, in a near-future Japan. In response to Japan sending their military abroad as peacekeeping forces,terrorists launched multiple attacks on Japan, killing many people and destroying much of its cityscapes. Some time after the war receded to a period of uneasy peace, the Japanese Parliament passed the "Information Privacy and Protection Act", which gives the Japanese government some control over the Internet and consumer products. This new Tokyo is where detective Shinjuurou Yuuki and his strange partner Inga make a living in solving crimes and exposing human souls, all influenced in some way by this dystopian backdrop."

 


Texten kan vara ganska svår att förstå så jag kan förklara vad serien handlar om i stora drag (varför då ens ta med wikipediatexten...? '- -)

Hur som helst, serien handlar om en detektiv vid namn Shinjuurou (har ingen aning om det är hans förnamn eller efternamn XD) och hans assistent Inga. Tillsammans så löser de mordgåtor c:

Tokyo de bor i har det tydligen varit krig och atmosfären runt allt är oftast dyster.

Stora drag var det ja XD (bäst på att förklara...)

Opening ~ :D, namnet på klippet behöver ni inte bry er om, klippet på openingen är creditless så jag länkade det här klippet ^ ^


Personlig åsikt: Då jag började titta på serien så trodde jag inte att jag skulle fortsätta efter en episod med tanke på att jag inte gillade stilen särskilt mycket.

Efter att ha sett på första episoden så tyckte jag att serien var okej, jag satt en stund och funderade på om jag skulle fortsätta.

Jag fortsatte vidare på episod 2 endast för att jag ville veta mer om Inga cx

Jag ångrar dock inget * *

Un-Go är en typisk deckarserie som konstant väckter nya frågor och håller en nyfiken genom varje episod, i alla fall för mig cx

Något som verkligen ger serien en tummen upp är Inga, han är så rolig XD (och söt X'3)

Det finns inte så mycket mer att säga om serien dock, men den visade sig vara väldigt bra :), synd att det bara finns en säsong... :'c (asså openingen

               

Ni kan aldrig gissa min favoritkaraktär...

Ja, det blev en kort review men hoppas att ni gillar den! >w<

      / Linn d^ ^b

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn Ookami ~ - 3 augusti 2015 18:40

Hej! ^-^/ Jag skrev igår att jag skulle göra en liten lista på vilka animeserier jag tittar på från nu i sommar c: Mina personliga favoriter är längst ner (för mina feels kommer annars ta över övre halvan av detta inlägg), men först så måste jag ...

Av Linn Ookami ~ - 2 augusti 2015 21:51

April? Var det verkligen i April jag senast bloggade? o.o* *Harkel* Hur som helst, hej! ^.^/ Det var ett tag sedean jag skrev något här *^^7 Så, efter att ha spenderat någon timme eller två med att städa här på bloggen (fixat stavfel och sånt som...

Av Linn Ookami ~ - 18 april 2015 22:27

Just det!NATSUME YUUJINCHOU HAR EN KITSUNE <3       Han fick mig dock, trodde han var en tjej först XD (men i Idol Pretender såg man igenom varenda en e_e) Heh *^ ^7     / Linn d^ ^b ...

Av Linn Ookami ~ - 18 april 2015 20:22

Tiden bara flyger förbi ._. Jag bestämde mig dock att slänga in ett inlägg nu (troligtvis för att jag är helt hyper och är i yaoi-mode...) Så nu kommer en liten update med vad jag har gjort och sånt :D   1. Läste ut Pandora Hearts, så mycket ...

Av Linn Ookami ~ - 7 mars 2015 21:10

1 månad. 1 MÅNAD. Det har liksom inte blivit av med något bloggande mestadels för att jag inte har haft något att skriva :/ Hur som helst, under min månad utan bloggande har jag: 1. Tittat på Haikyuu!! Älskade serien och längtar som bara den ti...

Sök i bloggen

Presentation


Hellu! Jag är en 16-årig tjej som har ett stort intresse för manga, anime och filmredigering, därför är det vad Du kommer att hitta här!
Om Du vill se något här så var inte blyg och kommentera bara!
Stanna gärna här eller återkom gärna någon annan gång

Fråga mig

2 besvarade frågor

Länkar

Omröstning

Då jag var yngre brukade jag omedvetet titta på anime. Jag undrar om någon brukade se på någon/några av de animeserier som jag brukade se på? C:
 Digimon
 Pokémon
 Dinosaur King
 Beyblade
 Bakugan
 Yu-Gi-Oh
 Annan

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Anime & Manga :3

                                     Lite IB på slutet har ingen dött av X3    


Ovido - Quiz & Flashcards