ookamiotaku

Direktlänk till inlägg 2 november 2014

Ao No Exorcist!

Av Linn Ookami ~ - 2 november 2014 12:53

Hej! Jag bloggade inte igår, jag tog ett tappert beslut *-*. Jag började titta på Ao No Exorcist (AKA Blue Exorcist) och innan jag visste ordet av det så var klockan halv 2 på morgonen... *^^7

Jag fastnade verkligen och kapade av 2o episoder!!   

Efter att ha dragit mig i sängen i en halvtimme nu på morgonen så kunde jag inte vänta mer och satte mig framför datorn för att se klart de 5 återstående episoderna och jag kan bara säga en sak: AWESOME!!! Det var verkligen länge sedan en anime fick mig att fasta på det här viset, så jag ska se på filmen sen också   

Hur som helst här är en liten (ganska lång) sammanfattning från Wikipedia på engelska för det fanns inte på svenska och jag orkar inte översätta XD:


"The story revolves around Rin Okumura, a teenager possessing abnormal strength and endurance who, along with his twin brother Yukio, was raised by Father Shiro Fujimoto, an Exorcist. One day, Rin learns that he is the son of Satan, the strongest of all demons. Witnessing Shiro dying to protect him, Rin ends up doing what his guardian asked him never to do: draw the demon-slaying blade Kurikara, which restrains his demonic powers, from its scabbard. From that moment on, Rin not only gains permanent demonic features like fangs, pointed ears, fiery "horns" and a tail, but also the power to ignite himself into blue flames that can destroy almost anything they touch.

At Fujimoto's funeral, Rin has an encounter with Fujimoto's friend Mephisto Pheles, who agrees with Rin's wish to become an Exorcist like his guardian to become stronger and to defeat Satan. Rin enrolls at the prestigious True Cross Academy, which is actually the Japanese branch of an international organization dedicated to protect the human realm, Assiah, from demons and other creatures from the demonic realm, Gehenna. Rin takes part in a special Exorcist course, the existence of which is known only by a few. Much to his surprise, he finds that his brother, Yukio, is already a veteran exorcist and becomes one of his teachers. Thus Rin's journey to become an Exorcist begins, accompained by his brother and his fellow students who quickly become his friends and comrades-in-arms."


Animen är verkligen jättebra så ta en titt! Det är mycket slagsmål, blod och sånt och serien är väldigt seriös, men på något sätt så har A-1 Pictures och Kazue Kato (mangaförfattaren) lyckats slänga in komedi här och var XD

Det är en shounen serie (så klart, alla bra serier är shounen XD, nästan) och antar att man kan klassificera (säger man så? XD) den som Supernatural, School Life, Action och lite Tragedy.

Bli inte förvånade om det kommer upp en AMV snart (redan under andra episoden var det bestämt låt och allt XD)! :D

Njut av lite bilder och känn er sugna att se på den! >:D


           


Asså jag gillar verkligen Rin som karaktär '^^7 Och jag diggar hans svans väldigt mycket XD (fråga inte varför, för jag vet inte XD).

Aja, ha det bra så kanske vi syns senare idag, nu ska jag spela Minecraft med ena brorsan så ha det bra! :D


      /Linn  d^ ^b

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn Ookami ~ - 3 augusti 2015 18:40

Hej! ^-^/ Jag skrev igår att jag skulle göra en liten lista på vilka animeserier jag tittar på från nu i sommar c: Mina personliga favoriter är längst ner (för mina feels kommer annars ta över övre halvan av detta inlägg), men först så måste jag ...

Av Linn Ookami ~ - 2 augusti 2015 21:51

April? Var det verkligen i April jag senast bloggade? o.o* *Harkel* Hur som helst, hej! ^.^/ Det var ett tag sedean jag skrev något här *^^7 Så, efter att ha spenderat någon timme eller två med att städa här på bloggen (fixat stavfel och sånt som...

Av Linn Ookami ~ - 18 april 2015 22:27

Just det!NATSUME YUUJINCHOU HAR EN KITSUNE <3       Han fick mig dock, trodde han var en tjej först XD (men i Idol Pretender såg man igenom varenda en e_e) Heh *^ ^7     / Linn d^ ^b ...

Av Linn Ookami ~ - 18 april 2015 20:22

Tiden bara flyger förbi ._. Jag bestämde mig dock att slänga in ett inlägg nu (troligtvis för att jag är helt hyper och är i yaoi-mode...) Så nu kommer en liten update med vad jag har gjort och sånt :D   1. Läste ut Pandora Hearts, så mycket ...

Av Linn Ookami ~ - 7 mars 2015 21:10

1 månad. 1 MÅNAD. Det har liksom inte blivit av med något bloggande mestadels för att jag inte har haft något att skriva :/ Hur som helst, under min månad utan bloggande har jag: 1. Tittat på Haikyuu!! Älskade serien och längtar som bara den ti...

Sök i bloggen

Presentation


Hellu! Jag är en 16-årig tjej som har ett stort intresse för manga, anime och filmredigering, därför är det vad Du kommer att hitta här!
Om Du vill se något här så var inte blyg och kommentera bara!
Stanna gärna här eller återkom gärna någon annan gång

Fråga mig

2 besvarade frågor

Länkar

Omröstning

Då jag var yngre brukade jag omedvetet titta på anime. Jag undrar om någon brukade se på någon/några av de animeserier som jag brukade se på? C:
 Digimon
 Pokémon
 Dinosaur King
 Beyblade
 Bakugan
 Yu-Gi-Oh
 Annan

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2014 >>>

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Anime & Manga :3

                                     Lite IB på slutet har ingen dött av X3    


Ovido - Quiz & Flashcards