ookamiotaku

Direktlänk till inlägg 22 november 2014

Tumblr!

Av Linn Ookami ~ - 22 november 2014 19:55

Bonjour! :3 På senaste tiden har jag varit beroende av Tumblr och tänkte därför spamma lite som jag hittade där XD

(Och nu kommer ett ganska långt babbel om pokemon och alla så kallade förändringar Gamefreak håller på med! Så hoppa bara över det om det inte intresserar dig/er ^ ^)

Men först så måste jag bara säga:

GRATTIS GREEN!!! :D <3

     

Killen med brunt hår är Green, den andra är Red ^ ^

Det är dock ganska förvirrande om man shippar dem pga: i de första pokemonspelen har Red svart hår, i remake:sen har han brunt hår (och i animeserien Pokemon Origins / The Origin som ni ser i gif:en) och i mangan har han svart hår... :/

Varför kan ingen bestämma sig?! Det är likadant i de nya Omega Ruby och Alpha Sapphire killkaraktären (Ruby) har svart hår i de första Hoennspelen och i mangan, men nu har han brunt hår! Varför?!

 

Är inte det där svart då vet jag inte vad! (vill också påpeka att jag inte är arg eller nåt, bara smått irriterad medan man är fangirlig av sig X3)

 

VAD. HÄNDE?!

Något annat som irriterar mig är att Ruby i mangan har en liten *ahem, mycket* feminin sida medan Sapphire (tjejkaraktären) är ganska vild av sig och ganska mycket tomboy, då ser man det här:

   

Vad håller Gamefreak på med? TT.TT

 

 

Aaajaa, tillbaka till Tumblr-delen XD Som sagt: jag drogar Tumblr ._. 

SPAM TIME :D

   

För några dagar sedan så letade en av mina kompisar efter en lärare som hon inte hittade, precis då lektionen började så såg hon läraren gå förbi i korridoren så hon flög upp och sprang ut ur klassrummet medan hon ropade lärarens namn flera gånger om.

Jag och min kompis började ju genast fnissa XD, vi båda tänkte så klart:
"Notice me senpai!"

Hm.. jag undrar om killarna i klassen vet vad man menar med det, de kan ju inte ha missat de gånger då Pewdiepie har sagt det XD

       

Den där gav mig en hjärtattack även om den är söt XD

   

Bara jag som tänker på en massa negativa saker då? T ex att det ska stå en mördare där, eller nån som vill kidnappa en eller nåt? XD Man kikar ju alltid vem det är innan man visar sig vid dörren...

     

Jag vet inte varför men jag har bestämt mig för att spela COD (Call of Duty) oftare för jag vill bli bättre på de spelen (jag är jättedålig på dem XD). Med tanke på de spel som finns i dagens samhälle så får man nog sikta på firstperson-shooters (och givetvis RPG:s! 8D. Skyrim... <3)

 

Den pinsamma stunden då man är den som dör på killcam:en och alla andra ser en... ._.

 

     


Btw, skrev ju att jag skulle titta på Noragami och jag gjorde det verkligen! =D

Den var väldigt bra men inte lika bra som Ao No Exorcist men ändå en anime som jag kommer vara fast på länge X3

Den var inte som Mekakucity Actors / Kagerou Project (mangan är dock bättre), då man kom till 12:e episoden satt man med tanken:

"Redan???" 

Noragami mättatde en mycket bättre eftersom det bara är 3 karaktärer man behöver fokusera på under 12 episoder medan man behövde fokusera på 9/10 karaktärer på 12 episoder, fast den var fortfarande bra ^-^

 

Ja, det var allt för mig idag tror jag X3. Ni får ha det bra så syns vi någon dag! Au revoir! ^-^/

      / Linn d^ ^b




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn Ookami ~ - 3 augusti 2015 18:40

Hej! ^-^/ Jag skrev igår att jag skulle göra en liten lista på vilka animeserier jag tittar på från nu i sommar c: Mina personliga favoriter är längst ner (för mina feels kommer annars ta över övre halvan av detta inlägg), men först så måste jag ...

Av Linn Ookami ~ - 2 augusti 2015 21:51

April? Var det verkligen i April jag senast bloggade? o.o* *Harkel* Hur som helst, hej! ^.^/ Det var ett tag sedean jag skrev något här *^^7 Så, efter att ha spenderat någon timme eller två med att städa här på bloggen (fixat stavfel och sånt som...

Av Linn Ookami ~ - 18 april 2015 22:27

Just det!NATSUME YUUJINCHOU HAR EN KITSUNE <3       Han fick mig dock, trodde han var en tjej först XD (men i Idol Pretender såg man igenom varenda en e_e) Heh *^ ^7     / Linn d^ ^b ...

Av Linn Ookami ~ - 18 april 2015 20:22

Tiden bara flyger förbi ._. Jag bestämde mig dock att slänga in ett inlägg nu (troligtvis för att jag är helt hyper och är i yaoi-mode...) Så nu kommer en liten update med vad jag har gjort och sånt :D   1. Läste ut Pandora Hearts, så mycket ...

Av Linn Ookami ~ - 7 mars 2015 21:10

1 månad. 1 MÅNAD. Det har liksom inte blivit av med något bloggande mestadels för att jag inte har haft något att skriva :/ Hur som helst, under min månad utan bloggande har jag: 1. Tittat på Haikyuu!! Älskade serien och längtar som bara den ti...

Sök i bloggen

Presentation


Hellu! Jag är en 16-årig tjej som har ett stort intresse för manga, anime och filmredigering, därför är det vad Du kommer att hitta här!
Om Du vill se något här så var inte blyg och kommentera bara!
Stanna gärna här eller återkom gärna någon annan gång

Fråga mig

2 besvarade frågor

Länkar

Omröstning

Då jag var yngre brukade jag omedvetet titta på anime. Jag undrar om någon brukade se på någon/några av de animeserier som jag brukade se på? C:
 Digimon
 Pokémon
 Dinosaur King
 Beyblade
 Bakugan
 Yu-Gi-Oh
 Annan

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2014 >>>

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Anime & Manga :3

                                     Lite IB på slutet har ingen dött av X3    


Ovido - Quiz & Flashcards